• تاریخ انتشار : 1400/11/24 - 09:24
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 99
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تأکید معاون آموزشی دانشگاه بر رسیدن به آموزش مبتنی بر توانمندی

دکتر سید فرشاد علامه بر رسیدن به آموزش مبتنی بر توانمندی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان کودکان بهرامی، روز شنبه 23 بهمن 1400 به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر، ساختمان شماره 3 بیمارستان بهرامی و مرکز مهارت های بالینی با حضور دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه، دکتر سید فرشاد علامه معاون آموزشی دانشگاه، سید رضا رئیس کرمی مدیر گروه بیماری های کودکان، دکتر سید یوسف مجتهدی رئیس بیمارستان، دکتر اکبر احمدی مدیر بیمارستان، محسن نیک طره نماینده واقف بیمارستان، مریم ملایجردی مدیر پرستاری و سایر اساتید و کارکنان افتتاح شد. در حاشیه این افتتاحیه با دکتر علامه مصاحبه ای به این شرح انجام شد:

ایجاد مرکز مهارتهای بالینی چه تأثیری در آموزش دانشجویان دارد؟

مهم ترین سیاست و شاید شعار و هدفی که در معاونت آموزشی الان در برنامه عملیاتی چهارساله معاونت آموزشی وجود دارد، رسیدن به آموزش مبتنی بر توانمندی است. به این مفهوم که فراگیر در هر سطحی از تحصیل، وقتی فارغ التحصیل می شود، توانمندی های مورد نیاز را کسب کرده و بتواند اجرا کند. فقط مبتنی بر گرفتن نمره قبولی و فارغ التحصیلی نباشد. وقتی هدف توانمندسازی افراد و داشتن مهارت باشد، یکی از مواردی که باید پیگیر آن باشیم، بحث مرکز مهارت های بالینی و مکان هایی هست که کمک می کند قبل از اینکه فراگیر وارد بالین شود، بتواند آن کارها را انجام دهد. قبلش توانمند شده باشد.

آیا سیاست شما تقویت مرکز مهارت های بالینی است؟

یکی از برنامه های دانشگاه، تقویت مراکز مهارتی محیطی است که وجود دارند، در کنار اینکه مراکز مهارتی تخصصی هم ایجاد کنیم. به این مفهوم که یک برنامه درسی آموزشی برای مراکز مهارتی داشته باشیم. به طول مثال اگر دستیار کودکان می خواهد این مهارت ها را به دست بیاورد، از چه جایی شروع کند و در چه جایی تمام شود و یک گواهی بتواند بگیرد. ممکن است از روش های مختلفی برای آموزش استفاده شود: پخش فیلم، کلاس تئوری، اجرای مهارت روی مانکن و مولاژ، شبیه ساز، استفاده از فناوری های نوین AR و VR و ... باید بتوانیم این امکانات را فراهم کنیم تا دانشجویان بتوانند در مرکز مهارت های بالینی تخصصی کار جدی مهارت آموزی را انجام دهد. سپس دانشگاه یک گواهی به آنها بدهد که شما الان می توانید این کارها را در بالین هم انجام دهی، چون مهارت های مورد نیاز را کسب کرده ای. باید به این سمت برویم که آموزش مهارت های تخصصی را در دانشگاه تقویت کنیم و این یکی از برنامه های جدی ماست.

چه سیاست آموزشی مد نظرتان است که در بیمارستان ما هم مد نظر قرار بگیرد؟

در زمینه اطفال باید از نظر برنامه درسی مشخص شود که دانشجو چه توانمندی دارد. باید هر فرد را ارزیابی کنیم که کدام یک از این توانمندی ها را دارد و کدام را ندارد و برایش راهکار پیشنهاد بدهیم. این توانمندی ها هم توانمندی های علمی است و هم توانمندی های اخلاقی، رفتاری، و مهارت ارتباطی. فکر می کنم اگر در آینده به این سمت بیشتر حرکت کنیم، ان شاالله فراگیران در آینده در سطح جامعه موفق تر خواهند بود.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 209243

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *